Philips 6x6 Yöntemi (Kötü Çizimler ve Basit Anlatım Eşliğinde)

    Philips 6x6 yöntemi bir tartışma tekniğidir. Bir iş toplantısı sırasında, daha verimli ve üretken olabilmek açısında geliştirilmiştir. Yöntem adını Donald Philips üzerinden almıştır.


    Üretkenlik ve farklı bakış açılarından bakma çeşitliliği sağlar. Liderin ön plana çıktığı bir yöntemdir. Ancak sınıf üzerinde dışa kapalı öğrenciler için etkili bir yöntem değildir. 


    Öğrenci mevcudu fazla olan sınıflarda, uygulanması zordur. Öğrencilerin bilgiyi kavraması zorlaşır. Tartışmanın süresi, verilen konuya göre 5-30 dakika arasında tutulabilir.


    Öğretici, genel olarak pasifdir. Bazı noktalarda alfa karakter rolüne bürünebilir. Philips 6x6 yöntemine benzer olarak Buzz grupları(vızıltı) yöntemi de vardır. Philips yöntemine çok benzemekle birlikte, oyun niteliğinde olduğu için küçük yaşlar açısından daha uygundur.


    Tartışma yöntemi bazı öğrenciler açısından doğru yöntem olmayabilir.


     Philips yöntemi yeni bir bilgiyi öğrenmekten ziyade, öğrenilen bilgiyi tekrar etmek amacıyla verimli olabilir.




Kaynakça:
[1] Aaseng, Nathan (2000). Business Builders in Oil. The Oliver Press, Inc. ISBN 1-881508-56-0. P. 104.
[2] Seker, S. E. (2015). Computerized Argument Delphi Technique, IEEE, Access, v. 3, pp. 368-380.
Sadi Evren SEKER, Philips 66 Yöntemi, YBSAnsiklopedi , v. 1, is. 4, Aralık, 2014
Youtube/Danny Mogollon/Têcnica Philips 66/Link: https://goo.gl/eWKEig

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

CSS Arkaplan Resmini Boyutlandırma

CSS Selector Kullanımı